Acties
Jaar 1
presenteren
1. Ik wil een boek lezen over presenterenDit bewijs voldoet aan de VRAAK criterea
-Variatie: Ik heb een boek gelezen waar ze alle tips en tricks over presenteren in voor kwamen. Dit waren tips op diverse vlakken. er is dus zeker variatie.
-Relevantie: Ik heb aangetoond wat ik ervan geleerd heb, het is dus relevant.
-Authenticiteit: Ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik presenteren eerst best lastig vond. vandaar heeft het leerdoel betrekking op mijzelf.
-Actualiteit: De getoonde bewijzen zijn actueel, want het boek was uit 2018 en mijn samenvatting is 16 oktober gemaakt. ook heel actueel.
-Kwantiteit: Ik heb op school steeds aan het einde van het blok presentaties en een jaar ervaring met lesgeven. ik heb dus minimaal een half jaar ervaring.
2.Ik wil op YouTube filmpjes kijken over hoe je het beste kunt presenteren
Dit voldoet aan de VRAAK criterea
-Variatie: Ik heb diverse filmpjes gekeken over presenteren. Ik heb filmpjes gekeken over de theorie en voorbeelden gekeken van mensen die goed kunnen presenteren.
-Relevantie: Ik heb aangetoond wat ik ervan geleerd heb en wat ik nu geleerd heb, het is dus relevant.
-Authenticiteit: Ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik presenteren eerst best lastig vond. vandaar heeft het leerdoel betrekking op mijzelf.
-Actualiteit:De getoonde bewijzen zijn actueel, want de filmpjes waren niet ouder dan een jaar en mijn samenvatting is 16 oktober gemaakt. ook heel actueel.
-Kwantiteit: Ik heb op school steeds aan het einde van het blok presentaties en een jaar ervaring met lesgeven. ik heb dus minimaal een half jaar ervaring.
3.Ik wil paardrijles geven om mijzelf te presenteren tegenover anderen.
Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criteria
-Variatie: Ik heb diverse mensen les gegeven. er was dus voldoende variatie.
-Relevantie: Ik heb aangetoond wat ik ervan geleerd heb en wat ik nu geleerd heb, het is dus relevant.
-Authenticiteit: Ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik presenteren eerst best lastig vond. vandaar heeft het leerdoel betrekking op mijzelf.
-Actualiteit: De getoonde bewijzen zijn actueel, want ik heb ik blok een les gegeven.
-Kwantiteit: Ik heb op school steeds aan het einde van het blok presentaties en een jaar ervaring met lesgeven. ik heb dus minimaal een half jaar ervaring.
Samenwerken
1. Ik wil filmpjes kijken over samenwerking
Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criteria
-Variatie: Ik heb filmpjes gekeken over samenwerking dit waren theorie filmpjes en filmpjes hoe je het in de praktijk kan toepassen. Er was dus voldoende variatie.
-Relevantie: Ik heb aangetoond wat ik ervan geleerd heb en wat ik nu geleerd heb, het is dus relevant.
-Authenticiteit: Ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik goed wil leren samenwerken, omdat dit op het HBO en in het bedrijfsleven belangrijk is. vandaar heeft het leerdoel betrekking op mijzelf.
-Actualiteit:De getoonde bewijzen zijn actueel, want de filmpjes zijn niet ouder dan twee jaar en mijn samenvatting is 16 oktober 2019 gemaakt. ook heel actueel.
-Kwantiteit: Ik heb op school steeds samengewerkt in projectgroepen, dit is dus meer dan een half jaar ervaring.
2.Ik wil een boek lezen over samenwerken
Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criteria
-Variatie: Ik heb een boek gelezen met meerdere strategieën om samen te werken.
-Relevantie: Ik heb aangetoond wat ik ervan geleerd heb en wat ik nu geleerd heb, het is dus relevant.
-Authenticiteit: Ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik goed wil leren samenwerken, omdat dit op het HBO en in het bedrijfsleven belangrijk is. vandaar heeft het leerdoel betrekking op mijzelf.
-Actualiteit:De getoonde bewijzen zijn actueel, want het boek was uit 2017 en mijn samenvatting is 16 oktober 2019 gemaakt. ook heel actueel.
-Kwantiteit: Ik heb op school steeds samengewerkt in projectgroepen, dit is dus meer dan een half jaar ervaring.
3.Ik wil oefenen met samenwerken door op het werk samen te werken met collega's
Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criteria
-Variatie: Ik heb met meerdere mensen samengewerkt.
-Relevantie: Ik heb aangetoond wat ik ervan geleerd heb en wat ik nu geleerd heb, het is dus relevant.
-Authenticiteit: Ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik goed wil leren samenwerken, omdat dit op het HBO en in het bedrijfsleven belangrijk is. vandaar heeft het leerdoel betrekking op mijzelf.
-Actualiteit:De getoonde bewijzen zijn actueel, want mijn loonstrook was van 10-10-2019.
-Kwantiteit: Ik heb op school steeds samengewerkt in projectgroepen, dit is dus meer dan een half jaar ervaring.
Nederlandse taal
1. Ik wil YouTube filmpjes kijken over de Nederlandse taal
Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criteria
-Variatie: Ik heb verschillende filmpjes gekeken over spelling. werkwoordspelling en gewone spelling. Theorie en toepassing.
-Relevantie: Ik heb aangetoond wat ik ervan geleerd heb en wat ik nu geleerd heb, het is dus relevant.
-Authenticiteit: Ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik goed wil leren spellen,omdat dat veel professioneler overkomt.
-Actualiteit:De getoonde bewijzen zijn actueel, want ik heb dit gedaan voor de toets van BC in blok een.
-Kwantiteit: Ik heb in dit blok geoefend met spelling en op de middelbare ook. Ik heb dus meer dan een half jaar ervaring.
2. ik wil de spellinglessen op school volgen
Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criteria
-Variatie: Ik heb verschillende oefeningen gedaan om mijn Nederlands te verbeteren. heel gevarieerd.
-Relevantie: Ik heb aangetoond wat ik ervan geleerd heb en wat ik nu geleerd heb, het is dus relevant.
-Authenticiteit: Ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik goed wil leren spellen,omdat dat veel professioneler overkomt.
-Actualiteit:De getoonde bewijzen zijn actueel, want ik heb dit gedaan voor de toets van BC in blok een.
-Kwantiteit: Ik heb in dit blok geoefend met spelling en op de middelbare ook. Ik heb dus meer dan een half jaar ervaring.
3. Ik wil Nederlands oefenen en de theorie leren via hogeschooltaal
Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criteria
-Variatie: Ik heb verschillende oefeningen gedaan om mijn Nederlands te verbeteren. heel gevarieerd.
-Relevantie: Ik heb aangetoond wat ik ervan geleerd heb en wat ik nu geleerd heb, het is dus relevant.
-Authenticiteit: Ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik goed wil leren spellen,omdat dat veel professioneler overkomt.
-Actualiteit:De getoonde bewijzen zijn actueel, want ik heb dit gedaan voor de toets van BC in blok een.
-Kwantiteit: Ik heb in dit blok geoefend met spelling en op de middelbare ook. Ik heb dus meer dan een half jaar ervaring.
Plannen
1.Ik wil een boek lezen over plannen
Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criteria
-Variatie: Ik heb in het boek verschillende manieren van plannen geleerd. aangezien het diverse methodes waren, is dit gevarieerd.
-Relevantie: Ik heb aangetoond wat ik ervan geleerd heb en wat ik nu geleerd heb, het is dus relevant.
-Authenticiteit: Ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik goed wil leren plannen, omdat is anders vaak in tijdsnood kom
-Actualiteit: De getoonde bewijzen zijn actueel, want ik heb dit gedurende blok twee gedaan.
-Kwantiteit: Ik heb in dit blok geoefend met plannen en heb nu ervaring.
2.Ik wil op YouTube filmpjes kijken over hoe je het beste kunt plannen
Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criterea
-Variatie: ik heb verschillende filmpjes gekeken over plannen. dit was gevarieerd.
-Relevantie: Ik heb aangetoond wat ik ervan geleerd heb en wat ik nu geleerd heb, het is dus relevant.
-Authenticiteit: Ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik goed wil leren plannen, omdat ik anders in tijdsnood kom.
-Actualiteit:De getoonde bewijzen zijn actueel, want ik heb dit gedaan in blok twee.
-Kwantiteit: Ik heb naar aanleiding van de video's geoefend met het plannen. Nu heb ik daar ervaring mee.
3.Ik wil een planning maken voor school en deze realiseren
Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criterea
-Variatie: Ik heb diverse methodes van plannen toegepast. dit was zeer gevarieerd.
-Relevantie: Ik heb aangetoond wat ik ervan geleerd heb en wat ik nu geleerd heb, het is dus relevant.
-Authenticiteit: Ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik goed wil leren plannen, omdat ik anders in tijdsnood kom.
-Actualiteit:De getoonde bewijzen zijn actueel, want ik heb dit gedaan voor de toets van BC in blok een.
-Kwantiteit: Ik heb in dit blok geoefend met plannen en heb nu ervaring.
Excel
1. Ik wil video's kijken over Excel
Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criterea
-Variatie: Ik heb verschillende video's gekeken. deze gingen allemaal over andere onderwerpen. er was dus voldoende variatie.
-Relevantie: Ik heb aangetoond wat ik ervan geleerd heb en wat ik nu geleerd heb, het is dus relevant.
-Authenticiteit: Ik wil graag beter worden in Excel, omdat dit tijdens mijn opleiding en in het bedrijfsleven heel handig is.
-Actualiteit: De getoonde bewijzen zijn actueel, want ik heb dit gedurende blok twee gedaan.
-Kwantiteit: Ik heb in dit blok geoefend met Excel en heb nu ervaring.
2. ik wil samen met mijn vader oefenen in Excel
Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criterea
-Variatie: Ik heb verschillende onderdelen samen met mijn vader doorgenomen.
-Relevantie: Ik heb aangetoond wat ik ervan geleerd heb en wat ik nu geleerd heb, het is dus relevant.
-Authenticiteit: Ik wil graag beter worden in Excel, omdat dit tijdens mijn opleiding en in het bedrijfsleven heel handig is.
-Actualiteit: De getoonde bewijzen zijn actueel, want ik heb dit gedurende blok twee gedaan.
-Kwantiteit: Ik heb in dit blok geoefend met Excel en heb nu ervaring.
3. ik wil zelf opdrachten gaan maken in Excel
Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criterea
-Variatie: Ik heb verschillende opdrachten gemaakt. er was dus voldoende variatie.
-Relevantie: Ik heb aangetoond wat ik ervan geleerd heb en wat ik nu geleerd heb, het is dus relevant.
-Authenticiteit: Ik wil graag beter worden in Excel, omdat dit tijdens mijn opleiding en in het bedrijfsleven heel handig is.
-Actualiteit: De getoonde bewijzen zijn actueel, want ik heb dit gedurende blok twee gedaan.
-Kwantiteit: Ik heb in dit blok geoefend met Excel en heb nu ervaring.
Ondernemen
Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criterea
-Variatie: Ik heb verschillende stukken gelezen over hypotheken voordat ik heb besloten om dit te gaan doen.
-Relevantie: Ik heb aangetoond wat ik ervan geleerd heb en wat ik nu geleerd heb, het is dus relevant.
-Authenticiteit: Ik wil graag mijn WFT diploma halen, omdat ik het leuk vind om adviezen te geven. door deze ondernemende stap, heb ik straks leuk werk naast mijn studie.
-Actualiteit: De getoonde bewijzen zijn actueel, want ik heb dit gedurende blok een twee gedaan
-Kwantiteit: Ik heb in dit blok veel geleerd over hypotheken en heb nu enige ervaring.
2. sylabus over hypotheken lezen
-Variatie: Ik heb verschillende hoofdstukken en dus verschillende onderdelen van hypotheken gelezen.
-Relevantie: Ik heb aangetoond wat ik ervan geleerd heb en wat ik nu geleerd heb, het is dus relevant.
-Authenticiteit: Ik wil graag mijn WFT diploma halen, omdat ik het leuk vind om adviezen te geven. door deze ondernemende stap, heb ik straks leuk werk naast mijn studie.
-Actualiteit: De getoonde bewijzen zijn actueel, want ik heb dit gedurende blok een twee gedaan
-Kwantiteit: Ik heb in dit blok veel geleerd over hypotheken en heb nu enige ervaring.
3. oefenvragen maken over hypotheken
Minder perfectionistisch worden
1.Artikelen lezen over hoe je minder perfectionistisch wordt
2. op YouTube filmpjes kijken over hoe je je perfectionisme kan laten veren.
3. De tips toepassen tijdens blok drie.
Rekenvaardigheden verbeteren
1. theorie leren over netto maandlasten, leenvermogen berekenen, wat mensen op hun AOW gerechtigde leeftijd aan inkomen hebben en het consumptief besteedbaar inkomen.
2. Uitleg krijgen van mijn vader over deze onderwerpen.
3. Oefenen met sommen over deze onderwerpen.
Communicatieve vaardigheden verbeteren
1. Artikelen lezen over hoe je je communicatieve vaardigheden het beste kan verbeteren.
2. Adviesgesprekken meeluisteren met mijn vader.
3. Oefenen met lesgeven en op het werk oefenen.
Omgaan met stress en spanning
1. Artikelen lezen op internet hoe je het beste met stress en spanning om kan gaan
2. Video's kijken op YouTube hoe je het beste met stress en spanning om kan gaan
3. De tips toepassen tijdens de examens van de Orun opleiding, WFT hypotheken en en toetsen van school
Handiger worden met het computerprogramma word
1. Artikelen lezen over welke dingen allemaal mogelijk zijn met word
2. Op YouTube filmpjes kijken hoe je moet linken, een inhoudsopgave automatisch in kan stellen, hoe je paginanummers toevoegt vanaf een bepaalde pagina, hoe je je document voor kan laten lezen en hoe je een word bestand kan delen
3. De geleerde dingen toepassen tijdens de projecten van blok vier.
Beter leren onderhandelen/ Bij je standpunt blijven
1. op youtube video's kijken hoe je het beste bij je standpunt kan blijven ipv iemand anders direct gelijk geven en daarin meegaan.
2. Lessen tijdens de Orun opleiding over didactiek en communicatie. Waarin uitgelegegd wordt hoe je iets het beste over kan brengen en hoe je moet reageren als iemand tegen jouw mening ingaat.
3. Oefenen met lesgeven aan verschillende mensen en het droogoefenen van informatiegesprekken over hypotheken, waarbij mijn ouders lastige vragen uit de praktijk stellen en mijn standpunt onderuit proberen te halen.