Bewijzen van Acties

Beter met kritiek om leren gaan

Op YouTube video's kijken en op internet artikelen lezen hoe je met kritiek om kan leren gaan. Deze tips toepassen in het dagelijkse leven en op school. 


Leerdoelen en acties PL

Acquisitie

-De zes A's naar een klantgerichte verkoop leren.

-verkoopgesprekken acquisitie tips op YouTube bekijken.


-Oefenen door bedrijven te benaderen en die te interviewen voor CV en Marketing. Daarnaast wil ik de geleerde theorie toepassen in gesprekken tijdens mijn werk.

--> Contact opgenomen met VanRaam en hierdoor foto's verkregen, die ik op de website mag gebruiken.


Computer vaardigheden en handigheden met word, Google docs en Wordpress

-Meerdere sneltoetsen leren door deze op google op te zoeken en hiermee oefenen.


-Middels artikelen uitzoeken hoe je google docs net zo makkelijk kan gebruiken als word.

-Een website bouwen voor de stichting Vrienden van Robert Coppes

Onderstaand de link naar de website, die ik samen met Leon gemaakt heb.

https://vriendenvanrobertcoppes.nl/


Financiƫle kennis toepassen in de praktijk

-Examentraining WFT basis

-Meeluisteren met adviesgesprekken over hypothecair krediet en over levensverzekeringen.

-Het voeren van adviesgesprekken over beleggingsverzekeringen en hypothecair krediet. Het gaat hier over Hersteladvies.

Samenvatting van de tips vanuit de video's en de artikelen. 

toepassing van de tips 

Bovenstaand een foto, waarbij ik de tips aan het toepassen was tijdens mijn werk.

Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criteria

-Variatie: ik heb diverse video's en artikelen gelezen. De video's en artikelen waren allen van een andere auteur.

-Relevantie: ik weet nu hoe ik beter kan reageren op kritiek, het is dus relevant geweest.

-Authenticiteit: Ik heb ik mijn profiel aangegeven dat ik niet goed met kritiek om kan gaan. Vandaar dat ik voor deze actie heb gekozen.

-Actualiteit: De getoonde bewijzen zijn actueel, de artikelen en video's zijn veelal uit 2020.
-Kwantiteit: Ik heb inmiddels een tijdje geoefend met het reageren op kritiek op deze wijze en het gaat nu een stuk beter. er volgt geen discussie of onenigheid meer.

Wat heb ik ervan geleerd: Ik weet nu hoe ik met kritiek om kan gaan. Ik neem de manier, waarop het gezegd wordt niet persoonlijk, vraag door als het niet duidelijk is en toon begrip. Hierna ga ik eraan werken om mezelf te verbeteren. zo draai ik de kritiek om naar feedback. Hiermee heb ik tijdens mijn werk kunnen oefenen, zeker wanneer ik boze klanten sprak of mensen die een klacht hadden. Zo heb ik de tips uit de video's en artikelen direct in de praktijk toe kunnen passen. Het omgaan met kritiek gaat middels deze tips en het oefenen echt beter.

Bronnen

You-Tube. (z.d.). Hoe ga je met kritiek om? Geraadpleegd op 2 oktober 2020, van https://www.youtube.com/results?search_query=hoe+ga+je+beter+met+kritiek+om

Met kritiek om leren gaan - Google zoeken. (z.d.). Geraadpleegd op 2 oktober 2020, van https://www.google.com/search?q=met+kritiek+om+leren+gaan&oq=met+kritiek+om+leren+gaan&aqs=chrome..69i57j0i22i30j69i60.5100j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8


Mijn slechte punten op een rij zetten zodat ik mijn kritiek punten ga herkennen

Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criteria

-Variatie: ik heb een lijst gemaakt met de punten, die ik zelf slecht vind en een lijst gemaakt met het punt, dat anderen slecht vinden.

-Relevantie: ik heb nu mijn slechte eigenschappen op een rijtje staan. zo weet ik, wat ik kan gaan verbeteren en is het niet verassend als ik daar feedback of kritiek op krijg.

-Authenticiteit: Ik heb ik mijn profiel aangegeven dat ik niet goed met kritiek om kan gaan. Vandaar dat ik voor deze actie heb gekozen.

-Actualiteit: De getoonde bewijzen zijn actueel, want de lijst is in oktober in 2020 opgesteld.
-Kwantiteit: Ik heb nu een beter beeld van mijn slechte eigenschappen. nu weet ik dat ik hier feedback op kan krijgen.

Wat heb ik ervan geleerd: Ik heb nu duidelijk op een rijtje staan wat mijn slechte eigenschappen zijn. Ik zal nu niet in de verdediging gaan als ik hier kritiek op krijg, want ik weet dat het een zwak puntje bij mezelf is. Hierdoor kan ik tevens met betrekking tot deze punten beter met kritiek omgaan en heeft deze actie bijgedragen aan het leerdoel.

De lessen tijdens de Orun opleiding volgen 

Foto van mijn diploma 

Toelichting:
Tijdens deze opleiding kregen wij les in didactiek en omgaan met kritiek. Als je iemand les geeft, is de kans aanwezig dat je kritiek krijgt. Tijdens deze lessen werd er kritiek gegeven en moesten wij hierop antwoorden. zo werd ik er steeds beter in.
Ze zeiden bijvoorbeeld: Een tiener zegt tegen je: '' je legt het niet goed uit, want ik kan het nog steeds niet''. Je leert tactvol te reageren. het juiste antwoord was: wat snap je niet, dan leg ik het op een andere manier uit. zo houd je iedereen tevreden en leer je dat een andere manier van uitleggen wellicht beter is.  

Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criteria

-Variatie: ik heb diverse lessen gevolgd en een boek gelzenen voor deze opleiding
-Relevantie: ik weet nu hoe ik beter kan reageren op kritiek, het is dus relevant geweest.

-Authenticiteit: Ik heb ik mijn profiel aangegeven dat ik niet goed met kritiek om kan gaan. Vandaar dat ik voor deze actie heb gekozen hier werd het eerst uitgelegd en daarna gingen we oefenen..

-Actualiteit: De getoonde bewijzen zijn actueel, het diploma heb ik in augustus, 2020 behaald.
-Kwantiteit: Ik heb inmiddels een tijdje geoefend met het reageren op kritiek op deze wijze en het gaat nu een stuk beter. er volgt geen discussie of onenigheid meer.

Wat heb ik ervan geleerd: Ik weet nu hoe ik met kritiek om kan gaan. Ik probeer me in te leven in de ander en mijzelf hiermee te verbeteren. het was fijn dat het eerst uitgelegd werd, je toen een boek ging lezen en er vervolgens mee ging oefenen. Ik schiet nu niet in de verdediging bij het horen van kritiek. hierdoor ga ik beter om met kritiek en heeft deze actie zeker door de oefeningen in de praktijk bijgedragen aan het behalen van het leerdoel, want ik kan nu echt beter met kritiek omgaan.

Bronnen

KNHS-opleidingen - KNHS. (z.d.). Geraadpleegd op 25 oktober 2020, van https://www.knhs.nl/knhs-opleidingen/

leren om me niet druk te maken over wat anderen van mij of van hetgeen wat ik doe vinden

1. op YouTube video's kijken en op internet artikelen lezen hoe je je minder van anderen aan kunt trekken. 

samenvatting: 

Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criteria

-Variatie: ik heb diverse video's en artikelen gelezen. De video's en artikelen waren allen van een andere auteur.

-Relevantie: ik weet nu hoe ik me er niks van aan kan trekken als iemand anders iets over mij vindt.

-Authenticiteit: Ik heb ik mijn profiel aangegeven dat ik het mezelf aantrek als anderen iets over mij of hetgeen wat ik doe vinden.

-Actualiteit: De getoonde bewijzen zijn actueel, de artikelen en video's zijn veelal uit 2020.
-Kwantiteit: Ik heb inmiddels een tijdje geoefend met deze tips en het gaat al wat beter.

Wat heb ik ervan geleerd: Ik weet nu dat ik mijn waardes na moet streven, als ik graag wil ondernemen en iemand tegen mij zegt dat dat dom is, omdat je dan geen zekerheid op een vast inkomen hebt, trek ik mezelf hier niks meer van aan, wat mijn waarde is dat ik wil ondernemen en wil groeien. Zo geldt dit voor al mijn waardes. Nu ik weet hoe ik mij minder druk kan maken, ga ik deze tips toepassen, zo draagt deze actie bij aan het leerdoel.

Bronnen

Wat anderen van je vinden. (z.d.). Geraadpleegd op 14 oktober 2020, van https://assertief.nl/wat-anderen-van-je-vinden/

Trek je niks aan van anderen. (z.d.). Geraadpleegd op 14 oktober 2020, van https://www.youtube.com/results?search_query=hoe+leer+je+jezelf+minder+aan+te+trekken+van+wat+anderen+zeggen

2. De tips toepassen op school en in het dagelijkse leven.

Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criteria

-Variatie: ik heb het in twee situaties toe kunnen passen, deze lijst vordert nog.

-Relevantie: ik weet nu hoe ik me er niks van aan kan trekken als iemand anders iets over mij vindt.

-Authenticiteit: Ik heb ik mijn profiel aangegeven dat ik het mezelf aantrek als anderen iets over mij of hetgeen wat ik doe vinden.

-Actualiteit: De getoonde bewijzen zijn actueel.
-Kwantiteit: Ik heb inmiddels een tijdje geoefend en het gaat al wat beter.

Wat heb ik ervan geleerd: Ik heb de tips nu toe kunnen passen, de tips blijf ik uiteraard toepassen. Ik merk dat het werkt om mijn waardes achterna te gaan. Dit is belangrijker dat de waardes van een ander. Doordat ik dit nu door heb, trek ik mijzelf minder snel iets aan van anderen. Op deze wijze draagt deze actie bij aan het leerdoel.

3. Opschrijven over welke dingen ik me druk maak, en nagaan of dit nodig was. 

Daarnaast heb ik mij druk gemaakt over:

-Kan ik mijn nieuwe baan wel, is het niet te complex? --> Niet nodig, want iedereen is super tevreden.
-Hoe kan ik iedereen tevreden houden?--> Niet nodig om mijzelf hier druk over te maken.
-Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn werk en lessen in ga plannen?--> Middels een strakke planning koms alles goed, dus ik had mij hier niet druk over hoeven maken.
-Mondeling van BC, ken ik de stof wel goed genoeg?--> Niet nodig, want ik behaalde een 9.

Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criteria

-Variatie: ik heb diverse manieren beschreven, waarin ik mezelf soms druk maak.

-Relevantie: ik weet nu dat ik mezelf er niks van aan hoef te trekken, want het is bijna nooit nodig om mezelf er druk over te maken.

-Authenticiteit: Ik heb op mijn profiel aangegeven dat ik het mezelf aantrek als anderen iets over mij of hetgeen wat ik doe vinden.

-Actualiteit: De getoonde bewijzen zijn actueel, de lijst is tijdens het eerste blok gemaakt.
-Kwantiteit: Ik heb inmiddels een tijdje gezien dat het vaak niet nodig is om mezelf ergens druk over te maken.

Wat heb ik ervan geleerd: Ik weet nu dat het in 9 van de 10 gevallen echt niet nodig was om mezelf druk te maken, dit doe ik nu dan ook minder vaak. Ik maak mijzelf nu echt minder snel druk, omdat ik me besef dat het niet nodig is, hiermee draagt het bij aan het leerdoel.

Ondernemen

Syllabus leren 

Onderstaand een korte samenvatting van enkele begrippen uit de stof om een beeld te geven van de cursus. Om het overzichtelijk te houden, heb ik de samenvatting beknopt gehouden. Dit is geen samenvatting van de gehele stof.

Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criteria

-Variatie: ik heb diverse onderdelen geleerd over WFT basis.

-Relevantie: ik heb de theorie nu geleerd, hierdoor kan ik het straks toe gaan passen in de praktijk.

-Authenticiteit: Ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik mezelf zekerder wil voelen, op deze manier sta ik in het bedrijfsleven steviger in mijn schoenen.

-Actualiteit: De getoonde bewijzen zijn actueel, tot 07-01-2021 is 49% van de sylabus doorgenomen.
-Kwantiteit: Ik heb inmiddels als veel geleerd.

Wat heb ik ervan geleerd: Ik heb van diverse onderdelen zoals Wft hypotheciar krediet, erfrecht, kredietverstrekkingen en uitkeringen geleerd. Door deze stof te leren, sta ik straks zekerder op de werkvloer. Hierna kan ik het gaan toepassen in de praktijk, daarmee draagt het bij aan het leerdoel ondernemen.

Bronnen

https://opleidingsportaal.dukers-baelemans.nl/learn/4407d383-d432-3bfc-9f9d-ace3320a6e83/045972ed-7b3d-31b0-ad58-4952e36c1db1<br>


2. oefenen met losse oefenvragen 

Onderstaand drie oefenvragen. 

Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criteria

-Variatie: ik heb diverse oefenvragen gemaakt over diverse onderdelen van WFT basis.

-Relevantie: ik heb nu kunnen oefenen met de theorie, hierdoor bereid in mezelf voor op het examen. als ik heb examen behaald heb, heb ik een voorsprong in het bedrijfsleven, hierdoor voel ik me zekerder.

-Authenticiteit: Ik heb ik mijn profiel aangegeven dat ik mezelf zekerder wil voelen, op deze manier sta ik in het bedrijfsleven steviger in mijn schoenen.

-Actualiteit: De getoonde bewijzen zijn actueel, de oefenvragen zijn deze maand (oktober, 2020) nog gemaakt..
-Kwantiteit: Ik heb inmiddels diverse vragen gemaakt en leer van de feedback.

Wat heb ik ervan geleerd: Ik heb van diverse onderdelen zoals erfrecht, successiewet en financieel huishouden, hypothecair krediet en kredietverstrekkingen oefenvragen gemaakt . Zo leer ik de theorie toepassen in voorbeelden uit de praktijk. Dit draagt bij aan het leerdoel ondernemen, omdat ik middels dit leerdoel steviger in mijn schoenen wilde staan op de werkvloer. nu ik geoefend heb met deze stof ben ik klaar om het op de werkvloer toe te gaan passen en voel ik mij niet meer onzeker als ik hierover praat. Middels deze actie van het leerdoel ondernemen is mijn zelfvertrouwen gegroeid. Daarmee draagt het bij aan het leerdoel ondernemen.

Bronnen

https://opleidingsportaal.dukers-baelemans.nl/learn/4407d383-d432-3bfc-9f9d-ace3320a6e83/045972ed-7b3d-31b0-ad58-4952e36c1db1<br>

3. Oefenen tijdens mijn werk als backoffice medewerker, hier kan ik de stof toepassen.


Dit bewijs voldoet aan de VRAAK criteria

-Variatie: ik heb diverse mensen gesproken, waarbij is de risico's weer anders uit kon leggen. 

-Relevantie: ik heb nu kunnen oefenen met de theorie, hierdoor bereid in mezelf voor op het examen. als ik heb examen behaald heb, heb ik een voorsprong in het bedrijfsleven, hierdoor voel ik me zekerder.

-Authenticiteit: Ik heb ik mijn profiel aangegeven dat ik mezelf zekerder wil voelen, op deze manier sta ik in het bedrijfsleven steviger in mijn schoenen.

-Actualiteit: De getoonde bewijzen zijn actueel in december ben ik begonnen met dit werk.
-Kwantiteit: Ik heb inmiddels diverse gesprekken gevoerd en ik leer van de feedback van mijn begeleider. 

Wat heb ik ervan geleerd: Ik heb een stukje inhoud over hypothecair krediet toe kunnen passen in de praktijk. Ik leg mensen uit wat hun risico's zijn richting de einddatum van hun hypotheek. Hiervoor ben ik steeds bezig met het globaal uitleggen van de hypotheekvorm en leg ik de risico's van de aflossingsvrije hypotheek richting de einddatum uit. Omdat ik deze informatie nu beter beheers, draagt dit bij aan het leerdoel ondernemen, want ik wilde ondernemen om een voorsprong te verkrijgen in het bedrijfsleven. Nu ik deze informatie goed beheers, voel ik mijzelf zekerder op de werkvloer, dit dankzij het leerdoel ondernemen. Daarnaast was het zeer ondernemend om deze nieuwe baan aan te gaan, omdat het lastige stof betreft.


Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin